דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חייכת אלי ובגלל זה אני רוצה להכיר אותך 

מאת    [ 11/11/2010 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 1853 פעמים ]

רחל עברה למגורי איכות לגיל הזהב באזור המרכז לאחר שבן זוגה נפטר. הדיור המוגן מהווה עבורה מסגרת חברתית תומכת, לצד אפשרות לקבלת השגחה רפואית צמודה וגם טיפול סיעודי במידת הצורך.

הפעילויות החברתיות מאוד מגוונות וכוללות הרצאות, קונצרטים, טיולים ברחבי הארץ, חוגים שונים ואפילו חדר כושר. רחל רואה בכך הזדמנות להכיר אנשים חדשים ואולי גם להתחיל את פרק ב' בחייה.

ואז זה קרה. רחל ירדה לקפיטריה בשמלת ערב, אחת השמלות היפות שלה. ישבה בקפיטריה עם ספר בידיה האחת וכוס קפה בידה השנייה. היתה זאת שעת אחר צהרים מאוחרת ובקפיטריה היום מעט אנשים כך שזה היה מקום אידיאלי לקריאה.

אל הקפיטריה נכנס גבר, זקוף קומה, שערו כסוף והליכתו בטוחה והחלטית. רחל עקבה אחריו בצדודית העין כדי לא למשוך את תשומת לבו, אבל ליבה שלה פעם בחוזקה. הרגשה כזאת כבר שנים שלא הרגישה וזה העלה בה זכרונות מזמן רחוק.

הגבר עם השיער הכסוף הזמין מה שהזמין בדלפק הקפיטריה ואז הסתובב כשהוא אוחז בידו מגש ועליו קפה ועוגה. בצעדים בוטחים הוא פסע לעברה. רחל הרגישה איך הסומק עולה בלחיה ואוזניה החלו להתחמם. היא ניסתה להתרכז במילים שבספר אבל ללא הצלחה, הראש שלה היה במקום אחר והיא הרגישה את הדם זורם בעורקיה בפולסים הולכים וגוברים.

הגבר מתקרב אל רחל, מחייך אליה ומבקש את רשותה לשבת לצידה. רחל לא מצליחה להוציא משפט מפיה רק מלמולים בלתי מובנים ולכן היא עושה תנועה בידה: "בבקשה שב".

בשלב הזה קורים כמה דברים במקביל. שימו לב לתהליך ודמיינו אותו בתהליך איטי... הגבר מתקרב לרחל, כולה זוהר וקסם. הוא לוקח נשימה עמוקה כדי לנשום את הריח הנהדר.... אבל אוי! מהו הריח הנוראי שבקע פתאום, ריח עששת וריקבון המלווה בשיניים אפורות? איך זה יכול להיות שאישה כל כך יפה ומטופחת היא בעלת שיניים כל כך מוזנחות? הגבר בוהה בה, המום, החיוך שלה מתחיל להימחק. "אופס!", היא חושבת לעצמה, "אני כל כך מהממת שבטח הוא פוחד להתאהב בי. זה קורה לי כל הזמן, מעניין."

אישה כמו רחל שיכולה להיות יפה ומשכילה, לא מעלה על דעתה את הקשר שבין שיניה הקלוקלות ובין העובדה שאין לה חבר, ושהיא לא מצליחה ליצור קשרים עם אנשים. אולי היא פוחדת מרופאי שיניים, אולי זה לא בראש מעייניה, התוצאה היא אחת: השיניים שלה מרחיקות ממנה כל הזדמנות להיות מאושרת.

הקשר שבין שיניים בריאות לגוף בריא הוכח מזמן. רוב האוכלוסייה יודעת שאי אפשר למנוע לחלוטין את הופעת דלקת החניכיים, והדבר היחידי שניתן לעשות כדי למגר את התופעה וכדי למנוע החרפה, זה פשוט להקפיד על שגרת טיפולי חניכיים קבועה.

רובנו כבר יודעים שהזנחה של טיפול חניכיים בסיסי, שאינו מכביד על הכיס ולא כרוך בכאבים, תוביל למחלות חניכיים ומשם לבעיות קשות ויקרות בשיניים. מאידך,  כולנו כבר יודעים שטיפול חניכיים פשוט מוביל לא רק לשיניים בריאות אלא גם – לא פחות חשוב – לשיניים יפות.

חיוך מקסים עם שיניים מטופחות הוא פותח הדלתות מספר אחת, יותר משיער, עיניים ובגדים חדשים. אז מה זה שגרת טיפולים קבועה? ובכן, הדבר תלוי במספר גורמים:

עישון -  הידעתם שעישון הוא הרסני גם לשיניים, פוגע ברקמות ומצריך טיפולים תכופים?

הגיינה לקויה – הציחצוח אינו מספיק, ולא יעזרו כל הפרסומות שמבטיחות הרים וגבעות במשחות שיניים פלאיות ומברשות שיניים קוסמיות. אם לא תקפידו לנקות את השיניים עם חוט דנטלי כל ערב לפני השינה, יצטברו בין השיניים שאריות אוכל מרקיבות שיהפכו מהר מאד לחיידקים ושאר מזיקים – מה שגורם לבעיות קשות יותר כמו אובדן שיניים ודלקות עמוקות מאד.

גנטיקה וצפיפות שיניים – אם ההורים שלך סובלים מדלקות חוזרות ונשנות אזי יש סיכוי שגם אתה תסבול מדלקות חוזרות. אם השיניים שלך מעט עקומות, מסתירות חלק מהשן שלצידן וכו', אינך יכול לנקות את כל שאריות האוכל שמסתתרות בפינות החבויות – מה שמוביל להתפתחות חיידקית, דלקות וכו'.

מחלות כרוניות – חולי סוכרת למשל סובלים מדלקות חמורות בשל אספקת דם לקויה לחניכיים, ולכן חייבים להגיע לטיפולי חניכיים לעיתים קרובות ביותר.

גיל ומין – מבוגרים סובלים מיותר דלקות מאשר צעירים, וגם להם מותאמת שגרת טיפולים שונה. מאידך, במחקרים נמצא שגברים סובלים מדלקות יותר מנשים.

מצבי לחץ – כמה שזה נשמע מוזר ולא קשור, הוכח בבירור שאדם הנמצא בלחץ ומתח סובל מהחמרה חיידקית בפיו, כלומר מיותר דלקות חניכיים. 

לסיכום

תשמות לב ודקות ספורות כל יום יכולים לשמור על ניקיון הפה ושמירה על שיניים בריאות. אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה, ללא עישון יכולים לעזור ולשמור על הגיינת הפה ושיניים בריאות.

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. הניסיון הרב והשליטה שיש לנו במגוון שיטות השתלה, מאפשרות לנו להתאים לך את השיטה המתאימה ביותר. צלצלו עכשיו והתחילו לחייך
בפה מלא 03-6050889 או לחצו כאן לאתר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב